Jdi na obsah Jdi na menu
 


Indoor rowing - jedná se o cvičení na veslařském stroji

 

 

 Obrazek- na co je zaměřeno:

 - pro zvýšení kondice

- pro redukci hmotnosti

- posilování kardiovaskulárního

 a respiračního systému

- posilování svalů: nohy, hýždě, břicho, záda, mezilopatkové svaly, ruce

- pozitivní účinky na mnohá onemocnění

 

- co je třeba - je třeba volit správný typ cvičení s ohledem na věk, individuální cíle, zdravotní stav, aktuální kondici

 

- princip - váhu těla nese sedátko, což snižuje zátěž na pohybový aparát (vhodné pro seniory, lidi s nadváhou, při rehabilitaci)

 

- charakter pohybu - pohyb je plynulý, rytmický, bez nárazů a otřesů a neklade proto zvýšené nároky na pohybový aparát (klouby, páteř). Díky vyššímu rozsahu pohybu nežli u jiných typů cvičení se zvyšuje prožnost svalů a šlach i hybnost kloubů

 

- nastavitelná intenzita - uživatel si může sám navolit zátěž na trenažeru

- zapojované svalstvo - slouží k procvičení většiny svalových skupin. Díky této spolupráci svalů je potřeba i velké množství energie, výsledkem je vysoký výdej energie. Posilování svalového korzetu a páteřních svalů přispívá ke správnému držení těla a pomáhá při některých bolestech zad.

 

- zvyšování tělesné zdatnosti - zlepšování aerobní vytrvalosti

                                           - zvyšování svalové síly a svalové vytrvalosti

                                           - zvyšování flexibility těla

                                           - pozitivní změna složení těla

 

- jak tohoto docílit - aerobní činnost alespoň 3x týdně

                               - účinné procvičování a protahování svalstva

                               - strečink pro získání flexibility

                               - úprava množství tuku v jídle (úprava poměru příjem/výdej)

                               - dostatečný pitný režim (alespoň 2 l/den)

 

- jak zvýšit tělesnou zdatnost - nutné zatěžovat svaly i kardiovaskulární systém více, než jsou zvyklé, zátěž přizpůsobit výchozí kondici a postupně pravidelně zvyšovat, získanou úroveň zdatnosti  je třeba udržovat

 

- aerobní cvičení - cvičení při kterém vzniká energie za přítomnosti kyslíku. Cvičení nízkou až střední intenzitou, které lze udržet dlouhou dobu

 

- anaerobní cvičení - cvičení na kyslíkový dluh. Velmi intenzivní práce na krátkých intervalech

 

- VO2 Max - maximální spotřeba kyslíku, důležitý ukazatel aerobní výkonnosti

 

Obrazek